Lyckodag

Igår, 18/2 2012, flyttade mina marsvin hem till oss!
Jag var så uppspelt och glad, för jag älskar djur.
Tyvärr hade de inte blivit så vana vid att man tar i dem där de bodde innan, så de var väldigt rädda hela dagen och det tyckte jag var lite jobbigt. Men jag och Mamma har läst en marsvinsbok så innerst inne visste jag att man inte brukar kunna ta upp dem de första dagarna.
Men imorse, när de skulle få grönsaker, så tog de emot vitkål från min hand och då blev jag så glad :)
Sedan fick de nytt hö och nytt vatten också.

Nu i eftermiddag har de fått smaka kligröt. Det började de äta på en gång och sedan tog vi upp dem och kelade en liten stund. De är fortfarande väldigt skygga, men ändå mycket bättre än igår!

/Em med hjälp av Mamma

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag tycker visst det låter som att dom har blivit hanterade och väl pysslade med om dom äter ur handen redan dag 2! Det skulle aldrig marsvin som är livrädda göra ;)



Trevlig blogg! Ska titta in här fler gånger :)

2012-02-21 @ 11:31:09
URL: http://www.saphiras.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0